Friday, April 27, 2012

Betulkan Yang Biasa, Biasakan Yang Sebetulnya

Assalamualaikum..


nampak macam complicated je kan tajuk entri aku hari ni..
saja nak buat suspen..huhu..
tapi ape yang bakal aku cerita ni memang ada kaitan pun 
dengan kehidupan seharian kita..
kadang2 kita bercakap, tulis status kat Facebook tu..
semua ayat2 yang tak sedap didengar dan tak elok dibaca..

tapi bila terbaca pasal ni hati tergerak nak kongsi dengan korang..
mungkin selama ni kita tak sedar dengan apa yang kita cakap..
tapi sebaik2nya jangan lah sampai kita terbiasa dan menjadi tabiat pula..
so, sama2 lah kita betulkan yang biasa dan biasakan yang sebetulnya..

sebelum korang lebih pening lagi, entri aku kali ni berkaitan dengan
kata2 yang kita selalu sebut tanpa sengaja mahupun sengaja..
sekarang ni banyak kata2 moden yang selalu singgah ke mulut kita..
mungkin kita terikut2 dengan budaya sekarang kot..
tapi sama2 lah kita ingat mengingati antara satu sama lain..
setiap apa yang kita cakap tu kadang2 mengambarkan keperibadian kita sendiri..
so sebelum kita mengeluarkan kata2 tu, fikir dulu..
takut terbiasa pula..


ini untuk renungan kita bersama.. =)




6 comments:

Phat said...

ye betul kan mana yg kene betulkan

GaRy™ said...

betul tu... dapat gak pahala daripada menyebut benda2 yang tak bermanfaat kan?..

zila 4ever said...

done follow..info yg menarik:)

reyna said...

baguskan tukar semua tu

||aLeaSaRa|| said...

ye betul tu ^^

aimaniman said...

salam kenal dan dofollow sini

akak pun ada cerita pasal ni, sebutan ni macam dah jadi mainan bibir anak2 muda sekarang, malah panggilan ba alif ba ya, ba waw dal wow ha, dll tu macam tak boleh dielak lagi... entah kenapa le..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...