Wednesday, July 25, 2012

Kuih Apa Yang Best Bulan Puasa ni..?

Assalamualaikum..


Kalau bulan puasa ni mesti korang terbayang2 kuih yang best2 kan..
sama lah macam aku..
tapi aku ni tau makan je..tapi nama kadang2 tak tau pun..huhu..
ye lah kan..nama kuih pun pelik2, macam mana nak ingat..
tadi masa dekat ofis, ada masa terluang tu 
borak2 lah pasal kuih2 yang best time bulan puaa ni..
so banyak lah nama2 kuih yang aku sendiri pun tak pernah dengar..
apa lagi, gunakan lah google image sepenuhnya kalau 
ada nama kuih yang pelik2 tu..

nama pun bulan puaa kan..
tengok gambar pun dah terliur..
belum ada depan mata lagi..
so mula lah berangan2 nak berbuka puasa dengan kuih muih yang pelik2 ni..
ni asyik sama je..bosan lah pula kan..
so kalau ade kelainan tu berelera lah sikit kan..=)

jom main teka2..
kuih tradisional yang best..=)
antara nama2 kuih yang kami bincangkan tu adalah seperti berikut :
(huhuhuhu...... =p macam soalan peperiksaan lah pula..)
tapi aku percaya, kuih2 ni ada macam2 nama..
kadang2 aku sebut lain, korang pulak sebut lain..
yang penting 1 rasa dan 1 bentuk kan..
huhuhu...=p



Kuih Cara Berlauk



Kuih Badak Berendam



Kuih Tepung Pelita



Kuih Peria



Kuih Akok



Kuih Kaswi



Kuih Lopis



Kuih Cek Mek Molek



Kuih Nekbat



Kuih Telinga Lembik



Kuih Abuk-Abuk



Kuih Beronok



Kuih Ketayap

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...