Wednesday, July 25, 2012

Rokok Di Bulan Puasa

Assalamualaikum..


entri ini adalah entri umum ye..
tak ada kaitan pada sesiapa pun..
tapi tertarik dengan iu ni sejak 
ada fatwa mengeluarkan yang rokok itu HARAM..
tapi pada penghisap rokok tegar ni agak susah untuk tinggal kan
tabiat merokok ni..
walaupun pada bulan puasa..
lepas berbuka puasa je terus cari rokok..
tak boleh nak tinggal..

jadi aku boleh juga lah simpulkan rokok dan bulan puasa ni 
masih belum boleh dipisahkan..
mungkin ada yang boleh tinggalkan tabiat merokok ni 
secara beransur-ansur..
tapi ada juga yang makin ketagih..

aku bukan nak memaksa..tapi kadang2 perkara yang baik tu
kena di paksa baru menjadi..
so paksa lah diri anda untuk berhenti merokok..
ambil kesempatan di bulan yang mulia ini untuk hindarkan ROKOK..
lagi2 bila ada fatwa mengeluarkan kenyataan ROKOK itu HARAM..
so..tepuk dada tanya hati korang..
aku hanya mampu menulis..
mungkin senang untuk berkata2..tapi yang nak buat tu susah..betul tak..?
tapi belum cuba belum tau kan..
hidup tanpa rokok...!!!
anda mampu melakukannye..cewahhhhhh...!huhuhu...=p



takut tak tengok gambar ni...huhu
meti tak takut kan..
gambar2 seram kat kotak rokok pun korang buat2 tutup mata je..huhuhu...=p



3 comments:

Phat said...

alhamdulillah dah dapat benti lama dah

LELAKI INI said...

nasib baek bukan smoker

nur amalina athman said...

insyaallah boleh kalau penghisap rokok tuu berusaha untuk berhenti.

jom tngok wedges/high heel murah2.grab 1 sebelum out of stock
http://www.amalinaathman.my/2012/07/wedges-high-heel-banyak-lagi-murah-murah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...