Thursday, July 26, 2012

Wanita Yang Tidak Akan Bau Syurga

Assalamualaikum..

mungkin isu ni isu dah lama..
tapi aku tengok ramai je yang masih buat..
harap2 dengan tajuk entri aku kali ni ramai wanita yang akan amik ikhtibar..
termasuk juga diri aku..
bukan nak menakut2 kan..
tapi cuma nak mengingati..
kadang2 apa yang kita buat kita tak berapa sedar..
dah buat baru rasa menyesal..

siapa wanita yang tidak akan bau syurga ni ye..
tapi aku pernah terbaca didalam kisah Rasulullah,
yang kat dalam neraka tu lebih ramai kaum Hawa dari kaum Adam..
kenapa ye..?
ni antara nye je ye..salah satu..

Wanita Bertudung Dengan Sanggul 'Bonggol Unta' Tidak Akan Mencium Bau Syurga...





"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti 

seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan 

wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang

 yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. 

Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi 

seperti bonggol unta yang sangat lemah. 

Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan 

sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian." (Riwayat Muslim)..


ini lah dia hadis dari Rasulullah berkenaan dengan wanita yang bersanggul tinggi,
ataupun lebih dikenali dengan sanggul 'Bonggol Unta'..
so lebih baik kita elakkan ye..
untuk renungan bersama.. =)


5 comments:

maszull said...

assalamualaikum KIC...aduhhh tingginya sanggul tu...:)

♥ Elin ♥ said...

hi!
lama x singah sini :)

gud info ....tq share :)
sama2 kite perbaiki mana yg lemah/

Fiza Jaafar said...

adduhh!!tinggi sangt tu!!segan nak pakai..;)

Mila Ahmad said...

tinggi bebeno....

madey said...

salam rayA for all

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...