Monday, January 17, 2011

AKU INI WANITA


salam u ol...




Hari ni Bro Ben ade segmen baru..
tajuk pun memang dah kena dengan diri saya ni..
so kalau kawan2 nak join....sila la klik:



Macam wanita yang lain, saya juga inginkan kebahagiaan di dunia dan juga akhirat..
inginkan seorang suami yang dapat membimbing saya ke jalan Allah..
sebab saya ni banyak kekurangan..
di syurga..saya ingin jadi bidadarinya dan dia bidadara saya..

semua orang nak berkahwin..termasukla saya..
umur sy pun makin hari makin meningkat..huhu..(alamak,dah tua ke aku ni?)
orang cakap dah sesuai sangat la untuk berkahwin..
tapi belum ada jodoh..lagipun masih mengejar cita-cita..


tapi bile dengar banyak sangat isu rumah tangga, lagi2 penceraian..
rasa macam fobia pula..takut pun ada..
tapi itulah antara dugaan yang kita kene tempuhi..
yang penting dalami ilmu rumah tangga sebelum kite ambil keputusan untuk ke fasa perkahwinan..


lelaki dan wanita sekarang ni memang agak demand..
yang wanita inginkan lelaki yang ada masa depan..
macam saya juga la..
kalau lelaki pula nak wanita yang serba serbi lengkap..
dari penampilan, pelajaran, keturunan, agama, pandai urus rumah tangga dan sebaik2 wanita la yang ingin dijadikan isteri..
dan ada juga yang nak kan wanita yang pandai memasak..
yang tau duduk dapur la, yang pandai masak apa yang si suami ni suka..
kalau tak pandai masak susah la kan..
hari2 pula kena makan luar..tak pun nasi bungkus je..huhu
bagi saya memang penting pun ciri2 tu..lagipun wanita ni la yang jaga makan minum suami..


tapi kadang2 lelaki ni lupa..yang dia akan jadi ketua keluarga,
yang akan jadi imam kepada isteri dan anak2..semuanya kena seimbang kan..
kalau isteri boleh belajar memasak,
apa salahnya si suami pula belajar untuk jadi imam
dan ketua yang baik dalam sebuah keluarga..
jangan la asyik fikir yang isteri ni kena tau masak, cuci baju, kemas rumah, jaga anak..
semua tu kena sama2 bantu la kan..
lagi2 sekarang ni wanita ramai yang bekerjaya..kena la faham..
ingat la yang wanita ni bukannya kuli tapi insan yang menemani kita seumur hidup..


apa2 pun kita tingkat kan diri kita dulu..jangan asyik nak pasangan yang sempurna..
tapi diri sendiri belum tentu lagi..
Allah itu Maha Adil..
lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik...
InsyaAllah...=)


p/s: hanya berkongsi pendapat..salah dan silap harap dimaafkan.. ~peace~

2 comments:

❦ CuTe MuMmY FaRa ❦ said...

inysa'allah akan dipertemukan jodoh..
salam perkenalan.. (^_~)

Nour Akmal said...

fara:

In'Allah..mudah-mudahan..
thanks..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...