Saturday, June 25, 2011

Buat BLOG ni BERDOSA..

assalamualaikum u ol..



korang mesti terkejut kan baca tajuk entri KIC ni..
berdosa ke buat blog ni..?
korang jangan melatah pula..sebab ni bukan KIC yang cakap..
tapi ada lah hamba Allah tu cakap macam tu kat KIC..
dia cakap dengan muka selamba.. "berdosa je buat blog ni" 
memang tersentap lah KIC dengar dia cakap macam tu..sedihnya lah..
apa maksud dia cakap macam tu ye?
berdosa ke KIC hasilkan blog ni?
KIC ada sakitkan hati sapa2 ke sejak KIC berblog ni?
KIC ada kutuk sapa2 ke?

seingat KIC, tak ada pun kutuk sapa2 dalam blog ni..
kalau ada sesiapa yang mengikuti blog KIC dari dulu dia tau apa yang cuba KIC sampaikan..
apa dosa yang KIC buat dari berblog ni?
kenapa timbul isu ni..?
salah ke KIC berblog?

KIC cuma menulis apa yang KIC rasa ada sahihnya..
ada buktinya..
bukan KIC main tulis je..
apa2 pun KIC tulis KIC akan cari dari sumber mana..
lagi2 yang berkaitan isu semasa..
bukan KIC main tulis je..
kalau gosip tu pula..memang KIC dapatkan dari sumber yang boleh dipercayai..
tak patut lah kalau cakap KIC fitnah orang pula..tak betul tu..
kalau cerita mengenai diri KIC dan kehidupan KIC tu memang lahir dari hati KIC..
KIC tak ada pun nak sakitkan atau kutuk sapa2 pun..
tapi kenapa boleh ada yang cakap buat blog ni dosa?
sebelum cakap tu fikir lah dulu..
jangan main cakap je..

apa yang KIC tulis dalam blog ni memang tak ada niat yang buruk pun..
KIC nak sampaikan dan kongsikan apa yang KIC tahu..
KIC membaca, itu pun sumber ilmu dan KIC sampaikan..
semua yang KIC tulis dalam blog ni memang tak ada niat pun nak sakitkan hati sapa2 pun..
blog KIC ni umum..macam2 KIC cerita..
pada yang ada sakit hati dan tak suka pada KIC tu jangan lah kutuk blog KIC ni..

ni lah titik peluh KIC..
bukan senang nak puaskan hati semua pihak..
tapi KIC cuba buat yang terbaik untuk semua pembaca..
blog ni dah jadi sebahagian dari hidup KIC..
kalau ada yang nak kutuk pun KIC tak kisah..
KIC terima sebagai cabaran..


29 comments:

NURUL NADIAH MAMAT said...

sabar KIC.....adat la tue...yg penting dalam blog kena fikir dulu sebelum menulis...tue je...

keep blogging k..? :)

blackroses said...

akak ada baca juga terbaca masa bw

Nur Ayuni said...

memang tersentap.
xpela. yg pntg penulisan kita tak menjatuhkan sesiapa. dan kita tahu apa yang btl. yang tak betul xda pulak kita nk buat kan. so, gudlux

Addin said...

kita ta bole nk gembira kn hati sesiapa , pasti ada yg ta terima . lumrah kn

sabar & atleast kita tau apa yg kita buat ;)

Cik Kamoo said...

terpulang pada pandangan masing2. Cuma kalau entri kita mengutuk org lain atau memaparkan sstu yg tidak elok ... mungkin ia menjadi satu dosa ...



seorang kamoo di sini & seorang kamie di sana [rempit kehidupan]: Rasa Sayang Kita Tak Perlu Sama Macam Orang Lain ....

Rozuan Ismail said...

dosa ni tak perlu tunggu berblog,semua keje kita buat kalau wat salah akan dapat dosa.

CT NoArIzAh ArIs said...

Tak menulis blog tapi selalu cakap yg menyakiti hati org pun berdosa jugak... dalam blog jika tak ditulis nama belum tentu kita katakan seseorang itu tapi klau jenis yg dah mkn cili tu mestilah terasa gak pedasnya.

Hans said...

yang cakap kata berblog tu berdosa pun dah berdosa sebab tuduh tanpa bukti
biasalah manusia jenis suka main lepas cakap nih
abaikan jer
kita tahu apa kita buat :-)

Boleh Tak Jangan Jadi Penonton Yang Menjengkelkan?

Razil Tahir said...

tgk content la...
content yg ada yg ske bukak keaiban ker, ade yg canang keburukan org ker.. content yg ada unsur lucah, untuk mengajar bnde2 tak senonoh.. tak pun yg memalsukan hadith ker pape..
kan ker tak elok tue...

kalau blogging sampai lalai un x elok jugak.. heee.. :)

Cik Farah said...

sabar je laa eh..mulut org..bukan boleh nk tutup pun :)

saiazuan said...

hurmmmmmmmm *brfikir panjang*

Nour Akmal said...

NURUL NADIAH MAMAT :

mmg sabar je ni..adat lah kan..

Nour Akmal said...

blackroses :

tu lah kan kak..
apa blh bt..

Nour Akmal said...

Nur Ayuni :

setuju..yg pntg kita tau apa yang kita tulis..=)

Nour Akmal said...

Addin :

btl tu addin..tak pe lah..KIC akan cuba lagi..

Nour Akmal said...

Cik Kamoo :

tu lah apa2 pun kita fikir lah dulu sebelum tulis tu..
tapi dalam berblog pun blh bt ibadat jgk.kena luas kan fikiran kita ni la..jgn sempitkan..

Nour Akmal said...

Rozuan Ismail:

betul tu wan..KIC setuju..tak pe lah..kite cuba je bt yang terbaik dalm berblog ni..

Nour Akmal said...

CT NoArIzAh ArIs :

huhuhu..setuju lah..
bukan setakat blog je kan..

Nour Akmal said...

Hans :

tu lah kan hans..emm..mcm2 lah kan..
tak pe lah kita tau apa kita buat..

Nour Akmal said...

Razil Tahir :

yg pntg jauhkan lah entri yg berbentuk kutukan,hinaan dan juga yang tak baik..

Nour Akmal said...

Razil Tahir :

yg pntg jauhkan lah entri yg berbentuk kutukan,hinaan dan juga yang tak baik..

Nour Akmal said...

Cik Farah :

setuju tu cik farah..

Nour Akmal said...

saiazuan :

fikir jgn tak fikir..

Fahmi Mahat said...

buat apa pun, klu tak kena gaya, pun datang dosa gak. kan?

yang penting, kan, kita kawal diri kita. tu jek~ =)

peace,
fahmimahat

Fahmi Mahat said...

buat apa pun, klu tak kena gaya, pun datang dosa gak. kan?

yang penting, kan, kita kawal diri kita. tu jek~ =)

peace,
fahmimahat

zeeLa-AtiE said...

tak salah lah berbelog ni..

DiriKu said...

:)

LUTFI SYAFIQ said...

skg byk blog yg suka paku2 org lain. blogger2 yg mmg dh terkenal pun byk paku blog2 lain. tp KIC punya blog saya suka...
keep it up :)

Akue Achik said...

entah2 yg ckp tu jeles.. :)

pedulikan je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...