Tuesday, June 28, 2011

Lagi Kes BUANG BAYI..

assalamualaikum u ol..

macam biasa KIC menelaah berita2 semasa untuk hari ni pagi tadi..
tapi tak sempat nak post..so dah tengah hari baru dapat kongsi dengan korang semua..
berbalik pada kisah buang bayi ni..
memang dah sinonim dengan berita2 semasa ni..
tiap hari ada je kes buang bayi..cuma kita tau atau tak je..
kes yang KIC cerita ni berlaku di Bachok, Kelantan..



tempat bayi ini (gambar kecil) dijumpai semalam..


Seorang lelaki terkejut apabila menemui bayi yang masih bertali pusat dibuang di dalam semak dalam kejadian di Kampung Pertama Machang di sini semalam.

Menurut Mohd. Satar, dia merasa pelik apabila terdengar bunyi tangisan bayi ketika melalui kawasan semak tersebut dan apabila ditinjau, dia terkejut melihat seorang bayi lelaki berada di dalam sebuah beg kertas di semak berkenaan.

“Sebaik membuka beg itu, saya nampak seorang bayi lelaki yang masih bertali pusat di dalamnya. Saya terus berlari untuk memberitahu penduduk kampung sebelum bayi malang itu dipindahkan ke tempat redup.

“Ketika ditemui, bayi yang cukup sifat dan sihat itu tidak mengalami sebarang kecederaan,” ceritanya ketika ditemui semalam.

bayangkan kalau lelaki tu tak jumpa atau pun terlambat jumpa
dan bayi tu dijumpai mati..
kan dah membunuh namanya..
emmm...kadang2 bila kes macam ni jadi rasa geram je..
bayangkan tiap hari ada je kes buang bayi terjadi di negara kita ni..
ada yang di jumpai masih hidup..
tapi amat2 menyedihkan bayi yang dijumpai tidak bernyawa lagi..


Sumber: Kosmo.

19 comments:

www.donnysuparto.blogspot.com said...

hai

www.donnysuparto.blogspot.com said...

hy

Cik Aish said...

hmmm dorang ni manusia bertopengkan binatang...

KuNanGKuNanG said...

mase wat xingat..huhu

beLLa said...

buang bayi lagi? malas dah nk komen isu neh. -_-"

Hans said...

Ya Allah
kesiannya bayi tu

Juvana Episod 10

Rozuan Ismail said...

sapelah mak bapaknya.memang tak sayang anak betol

Eazy Izzuddin said...

adoi..
tak puas hati betul lah kes buang2 bayi ni..
huhu

Nour Akmal said...

www.donnysuparto.blogspot.com :

hai...

Nour Akmal said...

Cik Aish :

setuju sgt..binatang pun sayangkan anak..

Nour Akmal said...

KuNanGKuNanG :

mse bt tu seronok aje..grrrrrr...

Nour Akmal said...

beLLa :

dh tak terkomen kn..huhu

Nour Akmal said...

Hans :

bayi tu jd mangsa atas sikap tak bertanggungjawab ibu dan bapanya..

Nour Akmal said...

Rozuan Ismail :

lebih teruk dr binatang ni kan..grrrrrrr...

Nour Akmal said...

Eazy Izzuddin :

mmg ptt pn kita tak puas hati dgn sume ni kan..

risa said...

alololo comelnye itu budak...takpe2, sok2 mak pak yg buang bayi ni pulak kena buang ngan anak2 dia..fadan le muke kannn

CIK SYAZ said...

Benci nya bila baca pasal buang bayi neyhh . . Siapa yang buat tuh memang tade otak , huhh !

Fadzmie Mohamad said...

Astaghfirullahalazim. Memang dah nak akhir zaman dah ni. Tak berhenti-henti bayi dibuang. :(

# epic win! sila serang pawagam berdekatan! #

Khairi said...

Berita ini keluar dalam Sinar dan Kosmo semalam. Entah apa sebabnya, hati aku amat tersentuh bila melhatkan wajah bayi yang seorang ini, sampai hari ini aku simpan keratan akhbar dan menatap wajah comelnya. Sedar-tak sedar airmata aku menitis mengenangkan nasibnya yang lahir ke dunia ini tanpa ada sesiapa ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...