Friday, June 24, 2011

Budak 8 TAHUN dah jadi pencuri professional..

assalamualaikum u ol..

pagi2 lagi KIC dah terkejut baca cerita ni..
advance betul lah budak2 sekarang ni..
kecil2 lagi dah jadi pencuri professional..
mana tak nya..baru berumur 8 tahun, tapi hasil curian mencecah puluhan ribu..
macam tak percaya je kan..
bukan berlaku di negara luar..
tapi di negara kita tau..
jom baca kisah selanjutnya..


KOTA KINABALU: Dalam usia baru mencecah lapan tahun, seorang murid sekolah rendah di sini mungkin mencatat rekod perompak termuda di negara ini apabila ditahan bersama dua rakannya selepas memecah masuk pangsapuri seorang pensyarah dan melarikan barang bernilai lebih RM20,000.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Ahmad Sofi Zakaria, berkata ketika diserbu ketiga-tiga mereka asyik membahagikan barangan curi dari rumah berkenaan.
Menurutnya, kira-kira jam 1 tengah hari pada Isnin lalu, seorang pensyarah pusat pengajian tinggi tempatan membuat laporan polis selepas rumahnya dipecah masuk dan kehilangan kamera digital, tiga komputer riba, empat telefon bimbit dan barang kemas dengan kerugian keseluruhannya dianggarkan RM20,000.


haaaa...
ni lah berita yang KIC baca pagi tadi..
kecil2 lagi dah pandai mencuri macam tu kan..
bila dah besar tak tau lah apa nak jadi kan..

sumber: Metro


11 comments:

Farah Shamsudin said...

itulah kan.. bagaimana mak ayah yang mendidik tuu..sampai anaknye dah jd pencuri profesional..

Almade Nespesor said...

grrr.. kat kk pula tuh.. teruk laa budak2 nih da pandai merompak..

shiema sufian said...

waaah. teruja.

munna said...

semakin mancabar kehidupan kita di masa hadapan.... dah rasa mcm duduk kat negara org putih pula....

AesyaZealous said...

duit mesti nak beli gadget2..skang ni kan budak2 terikut2 nak beli...

Decader said...

Nak status negara maju.

Rozuan Ismail said...

kecik2 dah pandai mencuri.sapelah yang ajar tuh

Norshim Hashim said...

memang dasyat budak zaman sekarang ni..ni sbb dorang kaki dvd ni..(ayat hantu kak limah balik rumah..hehhe)
bnyak sgt tgk citer2 mencuri sbb 2 jadi pro..hehe

Norshim Hashim said...

memang dasyat budak zaman sekarang ni..ni sbb dorang kaki dvd ni..(ayat hantu kak limah balik rumah..hehhe)
bnyak sgt tgk citer2 mencuri sbb 2 jadi pro..hehe

Mr Rileks said...

kalau dah 18 tahun sok kompem jd pembunuh plak... lolz..

saiazuan said...

wow, leverage~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...