Saturday, March 12, 2011

~ Berita Terkini : Nasib kira2 100 rakyat Malysia Di Jepun... ~

assalamualaikum u ol...

dah macam pemberita la pula..sejak bila entah nak laporkan berita terkini ni..huhuhu..
100 rakyat Malaysia dilaporkan selamat di Jepun..
kawasan Miyagi dan Aomori paling teruk terjejas..
tapi alhamdulillah orang2 Malaysia kat sana selamat..
diaorang dah diberitahu awal2 jika berlaku kecemasan seperti ini
diaorang kena la ambil langkah berjaga2, pergi ke pusat pemindahan dan tempat selamat..

semalam telah berlaku 1 gempa bumi berskala 8.9 dan juga diikuti dengan tsunami
telah melanda Jepun..memang agak teruk juga la..
dengan ketinggian air setinggi 10 meter..

habis semua kenderaan, bangunan..
laporan awal kira2 200-300 yang terkorban..
tapi berita yang baru mengatakan kira2 1000 orang dikhuatiri terbunuh dalam kejadian ini..
saya tengok berita tadi memang sedih la tengok keadaan diaorang tu..
malapetaka yang tak disangka..
moga negara kita dijauhkan dari semua ni..


gambar2 kejadian gempa bumi dan tsunami di Jepun








2 comments:

LehaMY said...

ish ish ish . bila bencana alam dah mengganas , kita nie sebagai manusia tak boleh menolak apa yang berlaku ~ huhuhuhu .

risa said...

doakan semoga semuanya mendapat hidayah dariNYA ye...alahaiii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...