Monday, March 21, 2011

~ kata2 orang yang kecewa dengan cinta... ~


assalamualaikum u ol..


ramai di kalangan kita yang pernah kecewa kerana cinta..
mungkin ada yang serik dan mungkin juga ada yang cakap itu semua takdir..
so kena la terima..so lepas tu jumpa je pengganti kan..
orang cakap " patah tumbuh hilang berganti.. "
tapi yang betul2 kecewa dengan cinta dan sampai kadang2 tu benci dengan cinta..
macam mana la ye..

so kat sini saya ada la buat kajian sikit tentang kata2
orang yang kecewa dengan cinta..(poyo je kan..)
so korang nak tau baca sampai habis tau...=)
orang yang betul2 kecewa dengan cinta akan cakap begini :

1. buang masa je bercinta ni..
yang ni ayat2 yang biasa keluar dari mulut orang yang dah kecewa..memang kalau boleh tak nak lagi kot buang masa yang berharga dengan bercintan-cintun ni..

2. tak best la bila ada yang kongkong kita.
mungkin kata2 ni untuk yang rasa lebih bebas bila dah putus cinta..dah rasa kebebasan tu milik diaorang..so bila dah macam ni rasa tak nak dikongkong lagi la dengan sapa2 pun..

3. membazir air mata je bila putus2 cinta ni.
bila dah putus cinta kebanyakan nya akan stress dan kebanyakkannya akan mengalirkan air mata bertimba2 kot..huhu..so kata2 nasihat ni akan keluar la dari mulut orang yang kecewa dengan cinta ni.

4. kumbang bukan seekor.
walaupun lelaki2 di Malaysia ni dah dikatakan makin kurang ( macam pupus gak la) huhuhu..tapi ada je yang belum berpunya kan..so kiranya kalau putus cinta tu, petik jari je dah boleh dapat pengganti..ni bukan saya cakap tau, tapi orang lain yang cakap..huhuhu...=p kira nya ayat penyedap hati la ni..huhuhu

5. ada jodoh aku dengan dia ada la..berserah je..
yang ni memang dah ayat berserah diri ni..huhu..memang dah malas nak fikir tentang cinta.kalau boleh pun tak nak bercinta lagi dah, sebab dah frust menonggeng la katanya.. kalau boleh nak suruh mak ayah carikan jodoh je..huhu

6. cinta tu hanya derita je la.
yang ni pula macam ayat hasutan je..huhuhu..lagi2 kalau memang dah fed up dengan cinta ni..kecewa sangat dah ni..sebab tu la diarang yang kecewa cakap sampai macam ni..bagi diaorang bila bercinta ni akan berakhir dengan derita..dahsyat kan kalau dah betul2 kecewa ni..

 7. tak mati la kalau tak bercinta ni..
yang ni memang ayat untuk menguatkan semangat untuk tidak fikir tentang cinta lagi..diaorang cakap hidup mesti diteruskan..kira ok la ni..daripada yang kecewa dengan cinta kemudian buat benda yang bukan2 kan..kan lagi parah tu..apa2 pun hidup memang perlu diteruskan..=)


12 comments:

n!cK said...

ekeke..sabor je laa...neh lagi satu ayat die,.haha:P

* pasang je skandel~~miahahaa

iz said...

no 4 x brape setuju..hehe..masih banyak laki2 yang kualiti..

sab said...

i agree with u :)

Mrs Snapshot said...

stuju2.. cri kapel smpai 4,pilih stu,3 wt sparpart.. :D

rudyson7 said...

Aiseyman ~ kena buat kajian lagi ni tentang cinta ~ biasalah tu bab bercinta kat dunia ni ... nanti I postkan tentang cinta jugak ~ jangan tak baca tau .. tunggu ~ :D

annenyss said...

orang bercinta dan yang tak bercinta ada alasan sendiri . haha ;p

Nour Akmal said...

n!cK :

scandal..?ish..jgn la..=p

Nour Akmal said...

iz :

iz tak setuju ek?
huhuhu..
ade je yg bkualiti kan...=)

Nour Akmal said...

sab :

huhuhu...=)
sme2 setuju kot..

Nour Akmal said...

Mrs Snapshot :

alamak...sparepart?
bahaya tu..huhuhu

Nour Akmal said...

rudyson7 :

wah sejak bile en budy ni pandai bcakap soal cinta ni..huhuhu..
1 perkembangan yg sgt baik..=)

Nour Akmal said...

annenyss :

betul tu kan cik anne...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...