Saturday, March 26, 2011

Kata2 orang yang BAHAGIA dengan CINTA...

assalamualaikum u ol...



sebelum ni saya ade bercerita tentang orang yang kecewa dengan cinta..
entri tu dapat maklum balas yang baik dari blogger lain..
kalau nak baca klik KECEWA ..
kiranya dua post ni ada kaitan la..kiranya macam kisah kesinambungan la ni..huhu
korang nak lebih paham kene la baca post 
kata2 orang yang kecewa dengan cinta tu dulu..
so sekarang ni saya nak cerita tentang orang yang asyik bercinta pula..
apakah kata2 mereka..?
jom kita lihat dan baca...=)




1. Tiap masa adalah untuk bercinta.
wahh..kata2 ni memang keluar dari mulut orang yang tengah di lamun cinta. asyik nak bercinta je..wahh..hati pun berbunga2. orang cakap "makan tak kenyang, mandi tak basah" la ni..

2. Best bila ada yang ambil berat pasal kita tau
kalau ada yang sayang mesti la ada je yang nak ambil tahu tentang kita kan..tak kisah pun kalau rasa terkongkong, asalkan ada orang yang jaga kita.

3. Kalau sedih tu biasa la, adat bercinta.
yang ni orang cakap "sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula orang yang bercinta"..pasti ada salah paham..kiranya kalau gaduh pun, gaduh2 manja la kot..huhu..

4. Dia je la hidup dan matiku.
wahhh..yang ni kira ayat dahsyat la ni ye..tapi ada je pasangan yang macam ni..kiranya sanggup berkorban harta dan nyawa la ni..huhuhu..alamak, dah macam laila dan majnun la pula..=p 

5. Cinta itu bahagia.
yang bahagia tu bahagia la..yang derita?oppss!huhu..yang bahagia tu mesti la kata2 pasangan yang memang tentu bahagianya..bak kata pepatah, " lautan api sanggup ku renangi" wahhh..ada ke sampai macam tu sekali..kalau ada, bahagianya la..huhu.

6. Aku dah pasti dah, dia la jodoh aku, pilihan aku.
yang ni pula dah yakin 100% ni.huhu..kalau ada pilihan mak ayah, dah tentu tolak ketepi.huhu..tapi biarla berpegang pada " kita hanya merancang, tapi tuhan yang akan menentukan" 
7. Hidup ni tak bermakna tanpa cinta.
ayat ni biasa digunakan bagi orang yang dah biasa bercinta. kalau tak bercinta tu rasa macam tak lengkap hidup tu.esok putus, lusa dah ada cinta baru.huhu..


2 comments:

rudyson7 said...

Ini mesti pemilik blog ni pun tengah bercinta kan? Hahaha ~ banyak lagi kata2 tu boleh disambung ~ ooppppsss ...

Nour Akmal said...

memandai je en budy ni..ni idea je la..b4 ni ade juga cerita tntg kecewa juga..so pelbagai ye.huhu

en budy tlg la smbungkan ye..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...