Tuesday, March 8, 2011

Lelaki kuat gosip...???opppsss...betul ke?

assalamualaikum u ol...

waaahhh..betul ke seperti apa yang saya cakap kat tajuk entri tu..
kalau dulu asal gosip je orang kaitkan dengan perempuan..
lagi2 kalau duduk berkumpul ramai2, ada je la cerita yang hangat dibualkan..
senang cerita termasuk dalam kategori mengumpat juga la..huhuhu...
biasa nya perempuan ni suka cerita pasal berita panas, gosip terkini dan tak lepas juga topik2 hal peribadi 
tak pun cerita pasal perbuatan orang lain..

itu semua dulu..sekarang dikatakan lelaki lagi hebat dari perempuan bab2 gosip ni..
lelaki pun rajin juga berkumpul kat kedai mamak tu, tak pun kopitiam ke..
ada je la topik diaorang..
lelaki juga dikatakan suka bercakap mengenai orang lain sampai la ke tahap mengumpat orang..
waaahhh...panas dah ni..
ni bukan saya kata..tapi orang lain yang kata..huhu..
tapi mungkin cara bergosip lelaki ni lain kalau nak dibandingkan dengan perempuan ni..

betul ke kalai lelaki ni bergosip, selalunya kata2 yang keluar lebih pedas dan menyakitkan hati..?
mungkin sebab lelaki ni tak kisah pasal sensitiviti orang lain kot..
diaorang ni pun anggap ia macam gurauan je, tak pun tak beri apa2 kesan..
mungkin kalau yang pedas tu mungkin diaorang tak perasaan..
haaa...saya pun tak tau ni..saja nak tanya pendapat..

luarannya, lelaki ni nampak 'cool' je, macam tak hiraukan perkara sekeliling..
tapi jangan sangka mereka ni tidak pernah bergosip ye..
kalau tanya orang lelaki ni mesti diarang akan cakap buang masa je cerita
pasal orang lain ni ataupun lebih suka diam je..
tapi antara percaya atau tak, berdasarkan pakar psikologi,
manusia ni, tak kira la lelaki ataupun perempuan ada sifat nak bergosip dan cerita pasal orang lain..
memang dah lumrah la senang cerita..

mungkin cara lelaki ni bergosip lain dengan perempuan..
kalau perempuan duk cerita pasal artis dan juga orang yang mereka kenal,
bagi lelaki pula mungkin gosip tentang politik, sukan, dan juga perkara2 yang terjadi kat pejabat..
kadang2 perkataan yang keluar dari mulut diaorang tu agak pedas dan sinis juga..
kadang2 kita sendiri tak leh nak terima dan dengar semua tu..
tak kira la lelaki atau perempuan, apa2 pun korang kena la jaga tutur kata tu..
jangan sampai menyakitkan hati orang lain pula..

14 comments:

mizzkechique said...

rasanya laki ke pempuan sm je...kuat gossip...

ain said...

sebenarnye mulut laki lagi laser dari pompuan.ahaksss!!! depa gurau kasar tau..;)

Anonymous said...

biasa jee biasa la gosip2 ni skrg semua unisex suda..

EJA said...

pergh..pernah join kawan2 lelaki makan..memang dasyat kalau mereka mngumpat..pedas..kalau pmpuan dengar memang nanges..selalunya mereka suka cakap hal pmpuan..

EJA said...

lelaki memang kuat gosip..biasanya mereka ngumpat hal pmpuan..memang pedasla telinga kalau dengar..silap2 boleh nanges..

diana said...

orang lelaki kalau mengta orang
lagi kasar dari pompuan..
tak de kias2..
terus tembak je.

Nour Akmal said...

mizzkechique:

setuju jgk..sbb tu la terciptanya entri ni..

Nour Akmal said...

ain:

kasar sbb diaorg laki kot..klu lembut ssh pula nnt..huhu

Nour Akmal said...

EJA :

tak pernah join lagi tp mmg agak mcm tu kot situasinya..=)

Nour Akmal said...

diana:

sekali kene tembak abis la..huhu

gEe said...

bg sy lelaki jarang gosip, tp bile dh gosip, mak oii terlebih pedas.. hbis kuar sgale2 nye la.

Annis Suzana said...

dyorg gosip bnda2 tertentu je kowt.. huhu

Nour Akmal said...

gEe :

memang pedas kot..
selalu makan cili api..huhu

Nour Akmal said...

Annis Suzana :

yang penting gosip jugak tu..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...