Thursday, March 31, 2011

Cantik tu subjektif

 assalamualaikum u ol...

Sapa yang tak nak cantik kan..
Semua orang nak cantik..bukan cantik untuk di puji tapi untuk penampilan..
Nampak lebih matang bila kita jaga penampilan..
Bila cantik tu ada yang rasa bangga..mana tak nya..orang asyik puji je kan..
Tapi korang tau tak yang cantik tu subjektif sebenarnya..
So kalau korang nak tau kena baca sampai abis tau..
Kalau tak, korang tak tau apa hujung pangkal cerita saya ni..




Ada yang cakap cantik tu bila kita jaga kebersihan diri, penampilan, dan juga bagaimana kita bawa diri kita dihadapan orang..
Tapi korang tau tak ada yang mengatakan orang yang gemuk tu cantik..
Korang pernah dengar tak ada yang cakap macam ni..
Mereka yang gemuk ni pun cantik, lawa dan comel tau..
Ada juga yang mengatakan yang kurus keding tu cantik..
Haa..ini la yang dikatakan subjektif..
Macam2 pandangan kan..




Ada yang cakap tinggi tu cantik..
Ada yang cakap kechik itu comel..eh2..macam nama blog saya pula..huhu..
Ada yang cakap putih gebu tu cantik, ada yang cakap hitam tu manis..
Memang tiap orang ada pandangan masing2 kan..
So kalau mereka ada pandangan yang berlainan dari korang, hormati la pandangan tu..
Jangan korang sangkal..sebab masing2 ada pandangan sendiri..
Cantik tu sujektif sebenarnya..
apa2 pun ciptaan Allah indah dan cantik..
kita antara ciptaan Nya yang sangat cantik..
bersyukurlah..

10 comments:

KuNanGKuNanG said...

betul tu..hargai pe yg ada pada diri kite, hormati pandangan org lain...semua org cantik, cuma mungkin berbeza dari segi dimanakah terletaknya kecantikan seseorg itu.

n!cK said...

bersyukur dgn kurniaanNya..:)

solo molo said...

semua orang kena rasa diri dorang tue cantik...



jom sertai 5 blog paling kerap dilawati 2011...

entry terbaru >
http://solomolo.blogspot.com/2011/03/5-blog-paling-kerap-dilawati-2011.html

MiSzy DiaN said...

bersyukur dgn apa yg ada :)

Nour Akmal said...

KuNanGKuNanG :

betul tu setuju sgt..
ciptaan Allah semuanya cantik..
yang penting cntk dalaman..=)

Nour Akmal said...

solo molo :

betul tu..br la yakin..=)

Syuk Ry said...

sayangi diri anda.. yeay..
cam x der kene mngene jak ak comnet.. ahak :D

Nour Akmal said...

MiSzy DiaN :

yup..setuju..=)

Lizzie Yasmin said...

cantik tak kira bentuk badan or paras rupa... cantik dari budi pekerti paling di hormati...

Nour Akmal said...

Lizzie Yasmin :

setuju..mmg betul pun..cntk budi pekerti pun pntg jgk..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...