Sunday, February 6, 2011

~ Kad Kahwin Alaf Baru.. ~

salam u ol..

pejam celik, pejam celik, dah habis cuti semester ni..
hari ini adalah hari terakhir kat rumah..
waaa...macam sedih je bunyinya..huhu..
sedih biasa2 je..tak ada la sampai meraung2 ataupun sampai hentak kaki kat lantai..huhu..
yang tu time zaman saya kecik2 la kot..
time tak nak duduk asrama..huhu..
sekarang ni dah cukup dewasa dah..
malu la nangis sebab tak nak balik hostel..huhu..

apa yang sinonim dengan hari ahad ye?
haaa...cuba teka...
ala..lambat la korang ni..meh la saya jawab..
hari minggu ni selalu dikaitkan dengan kenduri kahwin la..huhu..
aduii..umur dah meningkat ni asyik nak cerita tentang kahwin je..huhu...=)

ok2..tak nak melalut lagi..
so, apa kad kahwin alaf baru 2?
kad kahwin macam mana tu?
haaaa...yang ni malas nak suruh korang teka2 lagi..
meh saya jawab..
kad kahwin alaf baru ni contohnya macam jemputan perkahwinan kat FB tu la..
haaa...tentu korang pun pernah dijemput dengan cara macam ni kan..
sekarang ni kad jemputan pun guna FB je..canggih kan..
diaorang malas nak guna "posto" ni..huhu..
saya pun banyak kali mendapat jemputan hanya melalui FB..
biasa la..masa itu emas..sekarang zaman orang sibuk itu ini..
so, cara macam ni lebih mudah kan..

saya nak kongsi sikit dengan korang dan nak tanya pendapat korang..
ok ke hantar kad jemputan melalui FB ni je..???
ni pada pandangan saya la..
saya rasa tak best la kalau jemput hanya melalui FB ni..
tapi memang ramai yang buat..saya tak kata pun salah..
tapi bagi saya lebih ok jika kad jemputan sampai ditangan..
nampak la jemputan tu lebih bermakna..
nak juga tengok rupa kad jemputan tu macam mana kan..
tak salah sebenarnya nak hantar melalui FB..tapi biarlah kad pun sampai..
lebih ok kot..kat FB tu hanya jemputan umum sahaja..
kalau kad tu macam jemputan rasmi la sikit kan..

saya pun ada juga bertanya pada kawan2 yang lain mengenai isu ini..
mereka pun bersetuju dengan saya..
kadang2 kan diaorang ni tak dapat kad, terus tak nak datang..
tu pendapat individu la kan..

apa2 pun kalau dah dijemput tu jangan tak datang pula..
bukan apa, boleh kita kongsi kegembiraan dengan raja sehari tu..
sambil memeriahkan majlis mereka..
kan best macam tu..=)


4 comments:

Mah@mahu said...

singgah jalan2 kenal kawn bru and follow nice..

sicomot-comel said...

ha..
kalau jemput kt fb,,
takut org tu xbukak fb..
kang tetibe je sedar ade jemputan lpas sebulan kenduri kawennya..

bkn semua org aktif fb..

Nour Akmal said...

mah@mahu:

thanks coz sudi singgah..=)

Nour Akmal said...

sicomot-comel:

btul tu..sy setuju..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...