Friday, February 25, 2011

~ Korang dilarang buat ni kalau tengah marah ~

assalamualaikum u ol...

sapa yang tak pernah marah kan..?
semua orang ada perasaan marah..
cuma ada yang tunjukkan dan ada yang simpan..

perkara yang dilarang kalau tengah marah :


1. jangan jerit sesuka hati..
haaa..yang ni jadi masalah..bile marah jerit2 tak tentu hala..kalau boleh nak terkeluar anak tekak tu..aduii..bingit telinga kalau dengar..

2. jangan main baling2 barang.
haa..yang ni lagi parah..marah orang lain benda lain jadi mangsa..tak berbaloi pun baling2 barang tu..kadang2 tu baling bantal la..bear la..beg la dan apa2 je la yang larat nak angkat dan baling..huhu...kan jadi kerja nak kemas2 ni..

3. jangan bersendirian..
bukan tak bagi duduk sorang2..tapi takut membebel sorang2 je nanti..so tak pasal2 orang cakap dah gila..huhu..so cari la kawan2 yang boleh luahkan apa yang terbuka..

4. jangan buat orang marah dengan kita pula..
dah la tengah marah..so jangan la buat orang marah kite pula..so bila marah tu kawal sikit..jangan macam orang hilang akal..huhu..=p

5. jangan guna bahasa kesat..
yang ni lagi satu..kalau marah tu main keluar je apa2 dari mulut tu..kadang2 sampai tak sedar dah cakap benda yang tak patut pun di keluarkan..haaa...jaga2..lagi2 yang perempuan ni..tak manis sungguh kalau ada bahasa2 kesat atau kasar yang di ucapkan..


apa2 pun kalau marah..jangan la terlebih emosional pula ye..



4 comments:

Sunah Mohammad said...

jangan bunuh diri...ops~ :p


yang penting, bila marah, istighfar banyak2..:)

Myung Dae said...

HAHAHHAHAAA =P Opppsssss !! Buat je . HAHAHA =P

Nour Akmal said...

sunah:

mintak dijauhkan...
betul tu kan..tu leh redakan kemarahan...=)

Nour Akmal said...

myung dae:

huhu...jgn myung..bahaya klu buat je..=p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...