Thursday, February 10, 2011

~ Sangat Kejam... ~

salam u ol..

pagi2 lagi dah rasa geram..
bila fikir balik..sangat2 kejam...
tapi apa yang kejam nya ye..?
saya ada terbaca dalam sebuah akhbar tempatan hari ini..
tentang isu buang bayi..sangat2 kejam la..


untuk pengetahuan korang..
sejumlah 517 bayi dibuang di seluruh negara sejak enam tahun lalu..
sumber daripada PDRM..
sangat ramai bayi yang dibuang tiap2 tahun..
korang bayangkan la setiap hari ada je kes buang bayi..
kadang2 bila baca kes2 pembuangan bayi ni..sedih juga..
bayi ni dijumpai kat macam2 tempat..
ada kat kawasan perumahan, tempat pembuangan sampah,
masjid, surau, jalan, sungai, semak dan juga tandas..


apa la dosa bayi2 ni ye..
semuanya akibat aktiviti seks bebas, maksiat dan mungkin juga keseronokan..
macam2 la..bila dah buat salah..bayi pun sanggup dibuang..tambah dosa..
apa2 pun bagi saya pembuangan bayi ini sangat2 kejam..!!!!




sangat2 kejam...!!!




apakah dosa bayi ini..???




haiwan pun tahu sayangkan anak..
apakah ini perbuatan manusia yang lebih teruk dari binatang...???


dari gambar2 diatas ini pun nampak bahawa manusia sekarang sangat2 kejam!!!


4 comments:

AesyaZealous said...

kejamm..memang kejam..malah lebih teruk drpd binatang

Nour Akmal said...

AesyaZealous:

betul..baca kat paper tadi..
banyak sangat bayi di buang..

Maya said...

gila kan ?
bru td tgok WHI, setiap 17 minit, 1 kes dicatatkan..
bln Jan bru ni je da 30+..
gila !
sedih jugak tg0k dorang tu..~

memey said...

huh .. sedi sngtx2 :( pndai buat jew .. lpas buat trus buang .. ish !! kalax2 sfat binatang tol !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...