Friday, February 25, 2011

~ Tips jaga muka...=) ~

assalamulaikum u ol...

saya ni bukan la pandai sangat bab2 penjagaan muka ni..
tapi cuma nak kongsi dengan korang je..
mana tau sikit sebanyak boleh membantu..

1. kalau korang cuci muka tu, jangan la lupa bahagian leher tu..sebenarnya bahagian leher pun penting juga untuk di jaga kerana leher akan menunjukkan apa2 masalah berkaitan kulit..lagi2 kalau penuaan..memang akan nampak di bahagian leher dulu la..so kalau tak nak nampak cepat berkedut2 kena la jaga bahagian leher juga ye..

2. jangan lupa pada penyegar..sebab penting sangat. masa nak sapu penyegar tu pastikan kapas korang tu di basahkan dengan penyegar sebanyak 70% tau.. pastikan korang sapu dan bersihkan muka sampai kapas tu tak ada lagi kotoran..

3. kalau korang nak cuci muka, sapu penyegar atau apa2 pun produk, pastikan korang sapukan pada kulit menghala ke atas. jangan korang tarik kulit kebawah pula, nanti kulit cepat kendur dam kurang anjal..

4. jaga bahagian mata korang, kalau sapu pelembap atau apa2 produk lain jangan sampai terkena bahagian sekitar mata. krim khusus je yang boleh singgah kat mata korang tu ye..

5. jangan lupa pakai tabir suria di waktu siang. kalau waktu malam pula jangan lupa pakai krim malam sebelum tidur, nanti muka tu rasa segar je esoknya. rugi la kalau korang abaikan penjagaan malam ni sbb waktu begini la kita boleh memulihkan keadaan kulit yang telah terdedah radikal bebas pada siang hari...


8 comments:

Cik Elyn said...

kamu di tag. terjah belog aku keh!

iManAzRaf said...

hehe... sume2 tu, cume ade 1 je.. facial wash... =)

Nour Akmal said...

iManAzRaf:

huhu..facial best...=)

La Jieja said...

facial mahal~ makan ulam banyak2..awet mude you~..

jemput singgah yer: http://itsonlyword-miszjie89.blogspot.com/

Nour Akmal said...

La Jieja:

haaa...betul juga tu..makan ulam..petua orang dlu2..=)

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

yup . sume tu penting . n more thing , sebelum tdo kena pastikan muke dicuci...jangan malas . :)

yaya_flanella said...

awak pakai produk ape eh? sume yaya pakai mcm tak ok je..

Nour Akmal said...

yaya_flanella:

kulit saya tak ada mslh gunakan produk ape2..tapi kdg2 produk ni kne tgk kulit muka kita jugak..jdg2 kita pkai ok,tp org len pkai tak ok plk.xsesuai..ssh ckit la kan..kdg2 beli produk pnye la mhl, tp tak ok gak..pkai yang murah ok pulak..tgk jgk la kan..

kalau dh sesuai dgn produk tu,jgn tukar2 plk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...