Friday, February 25, 2011

~ susah sangat ke nak senyum...?? ~


assalamualaikum u ol...




ada apa dengan senyum...?
haaa..korang ni kategori senang senyum ke susah nak senyum..?
senyum ni banyak kelebihannya tau..
boleh menegangkan otot muka tau sekali gus dapat mengubah mood kita..

Orang tersenyum ni kadang2 ada banyak sebab, contohnya sebab berjenaka..
ataupun time ambil gambar..memang senyum sampai ke telinga..huhu..
tapi, kadang2 orang tersenyum untuk menutup perasaan yang memalukan..
macam2 yang boleh membuatkan kite tersenyum..
lagipun " senyum itu 1 sedekah..=)
senyum la..sebab ia akan membuatkan diri korang lebih selesa..

saya nak cerita pasal jenis2 senyum ni..lagi2 senyuman perempuan ni..huhu..
so terukan membaca ye...=)

1. Senyum tanpa menunjuk gigi
mungkin orangnya pemalu..tu yang senyum tersipu2 tu.. orangnya pun mungkin pandai simpan rahsia dan tak suka jaga tepi kain seluar orang lain. Mungkin juga giginya rongak atau kuning atau pun palsu..sebab tu tak nak tunjukkan gigi..huhu..

2. Senyum dgn mempamerkan gigi
diaorang ini senyuman ratu cantik kot. tidak mudah dikawal, sosial, petah bercakap dan suka berhias. kalau korang bersama dengan orang kategori ni, kena ada kesabaran yang tinggi sebab diaorang ni jadi tumpuan lelaki lain yang mengelegak perasaannya..

3. Senyum tersipu-sipu
keanak2kan kot..manja gitu..huhu..jangan terkejut kalau diaoarang ni suka betul mintak macam2 dan merengenk bila tak dapat..bahaya ni..tapi perempuan kategori ni romantis dan jujur tapi sangat boros kot. senyum pun asyik mengiring je, sebab tu la kepala diaorang ni pun teleng..huhu..

4. Senyum tapi tak senyum
pelik pula bunyinya..senyum ni luar biasa kot..Lain macam kan bunyi die.. diaorang ni dikatakan misteri dan juga susah nak dekat..kalau jumpa di malam hari, segera lari jika dilihat berjalan tanpa kaki...huhu..seram weii...

5. Senyum memanjang
perempuan kategori senyum macam ni suka berkhayal dan ada daya imginasi yg tinggi..boleh dikategorikan sebagai orang yg kreatif. Kadang2 suka menyendiri dan pendam perasaan.. Kemungkinan besar juga adalah perempuan kurang waras.huhu..

6. Senyum menggoda
haa...yang ni lain macam sikit..bersemangat waja, cita2 tinggi, dan tak cepat mengalah. Sebaiknya kaum adam ni diminta buat medical check-up sebelum buat keputusan kalau nak jadikan perempuan ni teman hidup, kemungkinan juga kategori ini adalah spesies jantan yg telah berevolusi melalui kaedah pembedahan...huhu..

* cuma berkongsi cerita..tak ada kaitan yang hidup atau pun yang telah meninggal dunia..=)

tak rugi pun kalau kita senyum..jangan la bermasam muka..
muka cepat berkedut nanti..huhu...
kalau masam je..orang pun takut nak dekat..



pinjam gambar bayi dua orang ni dari pak cik Google..=)


4 comments:

aNnE said...

eh baby..haha

senyum tak perlu kata apa2..hehe ;p

Nour Akmal said...

anne:

i like..huhu..
senyum tak perlu kata apa2...!
lirik lagu yg sesuai...=)

Ibnu Hasan said...

senyum jg satu sedekah :)

Nour Akmal said...

Ibnu Hasan:

betul tu..
so senyum la ye...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...