Thursday, April 21, 2011

49 remaja hamil anak luar nikah...

assalamualaikum u ol..

ni nak cerita sikit tentang isu anak luar nikah..
mungkin bagi korang isu ni dah lapok..
tapi bagi KIC isu ni makin menjadi2 pula..
hari2 dengar isu buang bayi kan..

tapi kali ni KIC tak nak cerita pasal isu buang bayi..
tapi isu tentang pusat perlindungan Sekolah Harapan..
korang pernah dengar tak tentang sekolah ni..
sekolah untuk remaja hamil anak luar nikah..
bulan September tahun lalu dah di buka di Jasin, Melaka
sejak itu jumlah remaja yang di tempatkan di sekolah ini dah seramai 49 orang..
korang rasa ramai tak...???
remaja2 ni datang dari Johor (14 orang), Melaka (8), Pahang (8), 
Negeri Sembilan (5), Kelantan (5), Terengganu (5), Kuala Lumpur (2), 
dan yang lain seorang dari Selangor, Perak, Sabah dan Sarawak...

berfungsi juga rumah ni..
tapi bagi KIC ada baik dan buruk nya juga kot..
tapi apa2 pun kita pandang dari sudut yang positif la..
harap2 la dengan penubuhan sekolah ni tak ada lagi isu buang bayi..
tapi jangan kes anak luar nikah makin banyak dah la..
lagi2 sebab ada sekolah perlindungan macam ni..
harap2 tak macam tu la..

9 comments:

Mra Mastura said...

ade baik, ade buruk kan :)

Dekcik said...

x ade moral btol depa nie.

Dekcik said...

x ade moral btol depa nie.

nelly said...

tak tau nak cakap pe ..akhir zaman suda ~

rudyson7 said...

akhir zaman kan ... nanti mesti ada yang buat gurauan macam ni - 'ala takpe .. Sekolah Harapan kan ada ..' .. adoi .. dah boleh agak dah ~

Rozuan Ismail said...

apa la nak jadi sekarang ni ye..

mary ann ;) said...

memang ada baik dan buruknya kewjudan rumah2 kebajikan macam nie. tapi takut budak2 tu tak insaf2 sebab tahu ada tempat nak berlindung bila dah buat salah.. hmm

harap2 remaja2 nie berubah. ;)

ADAMOYU said...

perghhh. tak fikir akhirat ke ?

shah-kayrul said...

mak aiii...ingatkan ada sekolah tue kurang la sikit..makin bertambah plak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...