Saturday, April 2, 2011

Tips Pelihara Bibir


assalamualaikum...

selamat pagi, korang dah gosok gigi?huhu
saya bukan nak cerita pasal gigi..
sebab saya ni bukannya doktor gigi pun..=)huhu
tapi nak share pasal kesihatan bibir..kalau korang rasa penting, baca tau..=)
sapa yang tak nak bibir yang cantik kan..
sebab tu pun salah 1 dari senjata wanita..huhu..
so kena la bagi perhatian lebih pada bibir korang tu..
nak share dengan korang tentang penjagaan bibir ni..
teruskan membaca ye..=)

  1. Makan buah-buahan
Yang ni korang patut amal kan tau..supaya bibir korang sentiasa sihat..Buah-buahan vitamin C memang paling sesuai untuk bibir tau..

  1. Elakkan pakai gincu berlebih-lebihan
Pakai gincu tu biar la berpada2 ye..cukup la sekadar dapat melindungi bibir korang..

  1. Bersihkan bibir
Yang ni penting tau..lepas korang pakai gincu tu bersihkan la bibir korang dengan pembersih khas untuk bibir..kebanyakkan gincu ni ada bahan kimia, so bila korang bersihkan tu dapat la membuang bahan kimia yang ada pada gincu tu tadi..kalau korang biarkan gincu terlalu lama pun ada kesan yang tak baik tau..boleh menyebabkan bibir korang hitam.

  1. Elakkan dari menjilat bibir korang
Yang ni kalau korang buat juga akan menyebabkan bibir korang kering..so kalau rasa2 bibir tu dah kering cepat2 la letak pelembap bibir..

  1. Guna pelembap bibir yang sesuai
Disarankan gunakan pelembap bibir yang ada tabir suria masa siang dan untuk jaga kelembapan bibir, oleskan pelembap bibir tanpa warna sebelum tidur.



7 comments:

mizzkechique said...

suke lip gloss elianto n maybelline sbb tu je yg sesuai...ahaks..

Sunah Mohammad said...

saya ni 'penghidap' bibir kering...huhuhu..

naqiah said...

nice... :)

Nour Akmal said...

mizzkechique :

biase guna maybelline..tp tak sesuai..huhu

Nour Akmal said...

Sunah Mohammad : kite sme..penghidap bibir kering..tak best kan..kne la try tips ni..=)

Nour Akmal said...

naqiah :

thanks..=)

Life is GreaT said...

nice info.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...