Saturday, April 23, 2011

Masih kah ingat pada dia..???

assalamualaikum u ol..

selamat pagi..mesti ramai yang masih melayan mimpi kan..
takpe2..yang dah bangun tu pergi la gosok gigi..
jangan terus mengadap blog pula..huhuhu..=)

malam tadi KIC tengok rancangan Galaksi..
haaa...kalau ada yang tengok agak2 tau ke siapakah gerangan artis ni..
eh2..KIC nak cerita pasal artis rupanya ye..huhu..
dulu dia memang artis..dua tiga tahun je kemunculan dia..dari tahun 1994 -1997
lepas tu terus sunyi..diam tanpa khabar berita..
dari tahun 1997, baru la malam tadi KIC nampak wajah dia..
terus teringat kisah lalu..
sebab bila dia nyanyi je..secara tak langsung air mata pun akan menitis..
serius..memang pilu je..
pernah menerbitkan album dan lagu Hujan Air Mata nyanyiannya 
berjaya masuk ke Anugerah Juara Lagu 1995..

korang nak tau sapa..?



ini lah dia Siti Musliha..
ni masa umur dia 12 tahun..


dulu dia nyanyi memang nak kumpul duit untuk pembedahan muka dia..
tu yang dia buat album..Adnan Abu Hassan yang jadi komposer dia masa tu..
lagu Hujan Air Mata memang popular dulu..
dengar je mesti nangis..sebab sedih tengok Siti Musliha nyanyi..

malam tadi Siti Musliha muncul kembali..
setelah berpuluh tahun nak nampak dia..baru malam tadi KIC nampak..
tengok je dia terus tau yang dia tu Siti Musliha..



kini dia sudah berumur 28 tahun..
manis bertudung..


dia masih sama..masih bersemangat..kata2 dia penuh sopan santun..
kata2 rendah diri dia tetap sama..
walaupun tak sempurna..tapi dia tetap jadi diri dia..
dia tak malu dan gentar pun..=)
kemunculan dia mesti di nanti2 kan peminat dia kan..

ok..kat sini ada video lagu dia..
ni je yang KIC dapat cari..
yang tak pernah kenal atau pun tau lagu dia jom la dengar..=)



20 comments:

shark said...

haah ler..
lama sungguh x nampk ct musliha dulu...
skang bertudung
mmg manis orangnyer

Jierah dongsaeng said...

terasa jierah part yg tak gosok gigi tu. wakaka. lama tak dgr nama siti musliha ni. hoho.

The Sharkox said...

a ah...teringat masa kecik2 dulu dia selalau perform kat tb

Eja Razif said...

eja pernah borak dengan kawan2 kisah siti musliha mmg sedih tapi dia wanita yang tabah kagum dengan dia

Filippo said...

kecik2 salu tengok dia kt tb...
dah 28 umur dia skang??
cepat tol masa berlalu

shedameor said...

nape dengan muka dia ?

Farhan Ibn Yahya said...

ekh...yeke siti musliha dah 28 tahun???
cepat tul...
paan pon pernah dengar lagu dye dlu...
nak nangis je dengar...

Nour Akmal said...

shark :

tu la..mmg lama dah tak dgr kisah dia..skrg br la muncul balik..

Nour Akmal said...

Jierah dongsaeng :

mesti jirah ngadap blog tak gosok gg kan..huhuhu...=p

Nour Akmal said...

The Sharkox:

mmg pn..blakon pn pnh rasenya..

Nour Akmal said...

Eja Razif :

btl tu eja..
time zaman sekolah dulu mmg dia popular..

Nour Akmal said...

Filippo :

dia lahir 1983..
sekarang dah 28 thun la..

Nour Akmal said...

shedameor :

dia cacat sejak dilahirkan..
dia mmg seorang yang sangat tabah...dr kecil lagi..

Nour Akmal said...

Farhan Ibn Yahya:

ye farhan..dh 28 thun dah..
time saya kecil2 dlu selalu dgr kisah dia ni..

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

waaarrgg... baru 2 bulan lepas p cari perkembangan siti ni..

tak jumpa pulak.. kat sini ade la.. mmg exclusive ni.. hohoho

Halimatun Sa'adiah said...

dulu mse kecik ske tgk die...
member dr mcd rawang salu tgk die katenye....

cikkacak said...

kenape kacak tak penah kenal dye ? humm T,T . btw lpas bce entry ni , Kacak respect lah dgn dye . beraniii utk jadi dri sndri !

siti hidayah said...

sedih lah dengar lagu dia. nak nangis rasa. kagum dengan dia ni..

miss.Addin said...

suara dia sedap :)

jellybeans said...

Ya Allah,sayunye hati dgr lagu nieyh :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...