Tuesday, April 5, 2011

Jimmy Shanley tetap tak nak ceraikan isteri...

assalamualaikum u ol..


Jimmy berbingcang dengan peguamnya semalam bagi
mencari jalan penyelesaian..


si isteri ingin meminta cerai..
tetapi si suami pula enggan melepaskannya..
begitu lah kisah pengacara terkenal, Jimmy Shanley..
terbaca kisah ini di sebuah akhbar..
memang agak sedih juga la kisah Jimmy ni..
sebab dia masih sayangkan isterinya, NurSuhaila..
usia perkahwinan baru setahun jagung..dah berbagai2 dugaan yang dia lalui..
 kisah jimmy ada saya cerita di entri saya sebelum ni..nak baca, klik sini

sebelum ni Nursuhaila meminta untuk diceraikan masa pertemuan terakhir 
diaorang kat luar rumah keluarga mentuanya kat Sungai Buluh tahun lepas
time tu pertemuan terakhir diaorang 
sebelum isterinya hadir ke mahkamah syariah semalam.. 
baru la dapat jumpa..
tapi lepas tu
call tak jawab..mesej pun tak berbalas..
nak jumpa lagi lah tak nak..

Jimmy ada cakap..
"Dia (NurSuhaila) pergi umrah pun tidak meminta izin saya atau memohon maaf. 
Saya kata pada dia solat itu wajib, mentaati suami itu wajib. Pergi umrah itu sunat"
ada betul juga kata2 jimmy tu kan..
Jimmy cuma nak selamatkan rumah tangganya je..
untuk masa depan anaknya..

saya tertarik dengan kata2 Jimmy ni..
"Bagaimanapun, sebagai manusia biasa, walau sekaya, secantik, sebijak mana pun isteri, suami masih di tempat pertama. Jika dia ingkar perintah suami, dia mengingkari perintah Allah,"

tapi Jimmy paham..mungkin emosi isterinya terganggu 
ketika mengandung..
Jimmy masih sayangkan isterinya, dan berharap isterinya akan 
kembali kepangkuannya..
 
sama2 la kita doakan kebahagian Jimmy..
moga segalanya kembali seperti dahulu..



semasa mengecapi kebahagiaan bersama isterinya..
sweet kan..?


11 comments:

iluvusomuchlorh said...

kesian jimmy . harap dye . kalo adew jodoh xkan kemane

aimi shahida said...

erhh ingt kawen ni maen maen ke --''
20 hari kan kawen pastu , mnx cerai.. iskkk !

Miss Secreto De Amor said...

ksian pasangan ni . . .
insyallah sume akan ok . ..

Axieda'great said...

baru setahun jagung berumah tangga dah diuji

isyalllah ujian ini akan kuatkan iman masing2

sabenazakey said...

smoga dorg bahagia dgn ape pon kputusan,.

Nour Akmal said...

iluvusomuchlorh :

moga segalanya baik lps ni..=)

Nour Akmal said...

aimi shahida:

dugaan besar tu..

Nour Akmal said...

Miss Secreto De Amor :

hrp2 mcm tu la dear..

Nour Akmal said...

Axieda'great :

Allah syg tu..tu yg kene uji smp mcm ni..doakan yg terbaik tuk jimmy..

Nour Akmal said...

sabenazakey :

tu la..ciannya la..

Rozuan Ismail said...

semoga mereka dapat capai kata sepakat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...