Thursday, April 7, 2011

Tentang Bibir


Assalamualaikum u ol..
Nak cerita tentang aset wanita ni la..
Huhuhu..perempuan kan suka pada benda yang cantik kan..
So nak share dengan korang tentang aset wanita yang menarik..
bibir seksi macam Angelina Jolie.. huhuhu..=p

  1. Merawat bibir yang hitam
Korang boleh sapukan madu pada bibir korang selama 10 minit. Lepas tu bilas dengan air bersih..selain tu korang boleh sapukan ubat gigi kat bibir korang sebelum mandi..boleh juga tanggalkan kesan gincu pada bibir korang..

  1. Merahkan bibir
Kalau tak ada madu boleh sapu mentega ataupun margerin kat bibir sebelum tidur. Amalkan setiap hari, boleh buat bibir korang merah..InsyaAllah..

  1. Hilangkan lebam kat bibir
Yang ni masalah biasa kan..nak share petua sikit..ambil halia lepas tu tumbuk hingga lumat dan sampai keluarkan air..sapu pada bibir korang pada tiap malam sebelum tidur dan biarkan kering..

  1. Lembapkan bibir
Bibir yang kering jadi masalah bagi para wanita..so korang boleh la cuba petua ni..rendam 1 uncang teh dalam cawan, lepas tu angkat unjang teh tu tadi biarkan sejuk. Tempelkan uncang teh tadi kat bibir korang selama 5 minit..lepas tu angkat uncang tadi dan biar kan selama 10 minit. Korang bersihkan la dengan air lepas tu..amalkan 2 hari sekali.

  1. Atasi bibir pecah dan kering
Masalah ni selalu jadi bila cuaca panas..korang boleh amalkan cara ni untuk elakkan masalah ni. Bancuhkan air suam dengan gula merah dan sedikit asam jawa..lepas tu korang minum la..cara ni akan dapat elakkan bibir korang dari pecah..InsyaAllah..


7 comments:

eB ezrin said...

tq :)

iera said...

gorgeous!!1

cik najihah said...

thanks for sharing :)
lepas ni bole la praktikkan hihi

iera said...

done klik ur heartbeat,,klik me back keyh!!tq

cik fara said...

woww . petua yang berguna :)

aLiNg MucHi said...

like~
f0ll0w me ya...

Anonymous said...

Sapu ubat gigi tu, nak guna jenama ape ye? Darlie boleh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Singgah Sini