Monday, May 9, 2011

Cuaca yang sangat panas sekarang..

assalamualaikum u ol...

korang perasan tak sejak kebelakangan ini cuaca agak panas..
KIC sampai sakit tekak dan juga selalu sangat sakit kepala..
sebab tak tahan dengan cuaca yang agak panas sekarang ni..

hujan dah tentu lah tak ada..
panas bawa sampai ke malam..
tapi tadi terbaca di Berita Harian di mana cuaca yang panas ni 
dijangka akan berakhir minggu depan..
harap2 begitu la ye..
nak tidur petang pun dah tak dapat dah kalau cuaca panas dan berbahang..
mengikut jabatan meteorologi, suhu sekarang menjangkau suhu 36.2 darjah Celcius..
tinggi kan..?patut la panas sekarang..suhu pun tinggi..
so dalam keadaan cuaca yang panas macam ni, korang banyakkan la ye minum air..
kurangkan la aktiviti luar yang terdedah dengan cahaya matahari terik..
KIC pun dah malas nak keluar rumah..
lagi2 cuaca yang panas terik..

sekarang ni pun jualan alat penghawa dingin dah makin tinggi..
mana tak nya..semua orang nak pakai penghawa dingin kat rumah..
sebab dalam rumah pun panas sekarang..berbahang..
mandi pun berulang2..kalau boleh nak berendam je..huhuhu...

so harap2 laporan jabatan meteorologi ni betul la..
sebab kalau berterusan takut kemarau pula kan..
kalau betul apa yang diramalkan, cuaca panas mungkin akan berakhir minggu depan..


10 comments:

Farah Shamsudin said...

itula.. dah mula panas. nasib la kat rumah ni tak psg aircond pn xdela bahang mana.. malas je nak klua kalau dah panas macam ni.. jaga kesihatan ye..

Dea said...

tu la pasal... td dok kat bilik je pon, mcm lari satu padang.. bpeluh2.. hehehe..

memel said...

tao x pe. masa naik motor, rasa macam kene salai je kat jalanraya tuh..hee

Dba Dealova said...

Arap2 cuaca panas cepat lah berakhir...x tahan la asyik dahaga jer...mana taknyer asyik 'tersejat' dek mentari hehew...

cik najihah said...

agakla
pening kepale panas sangatkan

gadis bunga said...

even cuaca panas , saya tetap lena tido petang . haha

cikpuanhady said...

panas ek kat Malaysia skang..waahh.. mesti weather shock balik bulan 6 nanti..

Jom join :Nak menang souvenir dari Swiss? Meh join MBS Giveaway

Belog kami :Notre Belle Histoire

Muhammad Helmi said...

betol2...
sekarang nie panas betul...
ramai yang demam sebab cuaca panas sangat...


Jemput Datang Ke Blog Saya

eB ezrin said...

betoi... m kn terok skt kpala i nih.. hu3

aizamia3 said...

panas pun ok gak.. basuh baju cepat kering tapi kesian kat anak2 habis merah muka hitam badan dok main kat luar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...