Tuesday, May 17, 2011

Ubi kayu bernilai 2.41 juta

assalamualaikum u ol..


selamat pagi semua..
pagi tadi bangun2 je tengok adik2 tak ada pun yang bersiap pergi sekolah..
KIC macam pelik la..tanya mak kenapa adik2 semua tak siap pergi sekolah..
mak cakap " tak tau ke hari ni cuti? "
alamak...memang tak tau pun hari ni cuti..
biasa la kan..duduk rumah je..mana tau hari cuti ke tak..
malu je kan..huhuhu..

ok..teruskan pada tajuk entri pada hari ni..
wahhh..mahalnya harga ubi kayu tu, 2.41 juta..korang percaya tak?
harga ubi kayu ni mencecah jutaan ringgit kerana 
terdapat dadah yang di sorokkan di dalamnya..dadah jenis syabu..
suspen je kan tajuk entri KIC ni..ala..saja je pagi2 nak bagi mata korang terbeliak..huhu
KIC terbaca dalam paper metro pagi ni..
ada kes seludup dadah menggunakan ubi kayu..
ini lah taktik yang digunakan oleh sindiket dadah antarabangsa..
ha...pelik kan..si pengedar dadah ni menyorokkan dadah jenis syabu ni ke dalam ubi kayu..
wahhh...memang tak terfikir kan..
tapi taktik penjenayah ni berjaya di patahkan oleh pihak berkuasa kita..
suspek adalah berusia 32 tahun dan warga nigeria..
pihak berkuasa berjaya menumpaskan sindiket ini yang telah membawa 9.64 kg
yang berjumlah 2.41 juta..


ini lah dia sebahagian ubi kayu yang berisi dadah jenis syabu yang di seludup oleh dua warga nigeria..


sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga..
ini lah kecekapan pihak berkuasa negara kita..
berjaya menumpaskan penjenayah dadah ini..


6 comments:

Atok Cing said...

cehhhh ingatkan betul harga sekarang 2.41 juta...atok baru plan nak jual ubi kayu kat blakang umah ni...cepat kaya...ahahaha xD

Dayana AZ said...

lahh ada dadah ke.. padanlah mahal. hoho :P .
heheh dayana duk rumah pun taktau bila cuti bila tak KIC :P

lepas ni dah nk smbung belajar tau la agknye :D haha.

fRaMe+LenSeS said...

tu dia aih.. macam2 cara depa guna.. iskh..

Erra Kyra said...

patut la mahal...^^

thankz info nya NOUR...<3

COTTON LADY said...

kreatif kn org skang nih.tp syg slh gne minda kreatif dorg.baek gne kn kekreatifan tu tuk cat mural ke ape ke knnknknkn

Rozuan Ismail said...

pergh.letak syabu dalam ubi kayu.meletup =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...