Tuesday, May 10, 2011

Lagi gadis dilarikan teman lelaki..

assalamualaikum u ol..

selamat pagi semua..
rutin harian di rumah..
selepas siap mengemas rumah baru dapat online..
so apa lagi..update blog la kan..huhu..

pagi ni KIC terbaca di sebuah akhbar tempatan di mana 
seorang pelajar tahun akhir UiTM telah dilarikan oleh teman lelakinya..
kerap kali kes macam ni jadi kan..
jom baca serba sedikit tentang berita ni..

KUALA LUMPUR: Seorang peniaga, Rahman Abdul Razak, 46, merayu anaknya, Nur Illyana, 23, dikembalikan selepas didakwa dilarikan teman lelakinya sejak Februari lalu. "Semuanya boleh dibawa berbincang. Jangan lakukan anak saya sedemikian, jika betul mahu menikahi Nur Illyana ikutlah cara adat Melayu kita. Malah, saya juga berharap keluarga lelaki terbabit sedar dan insaf dengan tindakan mahu mengahwinkan Nur Illyana di Siam (Thailand) dan dapat menghubungi saya jika tahu di mana kedudukan mereka,”

“Abah tidak putus asa berdoa Along (panggilan Nur Illyana) segera pulang. Ibu dan adik-adik amat rindukan Along. Saya tidak tahu di mana lelaki itu menyembunyikan Nur Illyana. Kami sekeluarga cukup bimbang keselamatannya kerana semua rakan-rakannya juga tidak mengetahui kedudukannya,” katanya.



gambar Nur Illyana yang hilang dilarikan teman lelakinya ( gambar kecil )


macam2 kan sekarang ni..kes bunuh la..culik la..
orang macam ni memang tak berhati perut dan tak berperasaan kot..
buat sesuka hati tanpa fikir tentang keluarga mangsa..
dah lama Nur Illyana ni hilang..dari bulan 2 lagi..
sejak itu keluarga mangsa tak tau apa pun berita tentang anaknya tu..
bagi KIC..apa pun kita buat ingat la ibu bapa kita..
bila perkara ni berlaku, hati ibu bapa mana yang tak risau dan sedih..
so apa2 pun..kita ada kotak fikiran..berfikirlah sebelum buat apa2 yang buruk..
apa2 pun kita jangan la ketepikan ibu bapa kita tu..



7 comments:

sesegar said...

yeke dilarikan,entah2 perempuan itu saja je pergi larikan diri sebab ada masalah keluarga ke,dah bosan duduk rumah ke..hehe

p/s:pendapat tidak berpandukan alquran dan hadis,tidak juga melalui ijmak ulama' dan mana2 mufti :P

aizamia3 said...

macam-macam boleh jadi sekarang ni.. dah habis jaga dah habis kawal tapi tetap berlaku kes2 macam ni..

moga 'along' pulang segera ke pangkuan keluarga.. moga dia selamat hendakNYA.. amin..

Rozuan Ismail said...

diroang ni tak sayang family ke dok buat keje mcm tuh.haish.

saya YANA said...

hmm.. jangan balik tetiba dah menikah dan hamil pula sudah.. hmm..

Eika Arysha said...

sian mak bapak perempuan tu...kene tanggung malu...hmmm
harap2 perempuan tu sedar n insaf nnti...

miss.Addin said...

haih macam macam laa, kenapa la boleh jadi sampai macam tu .

mungelily said...

haishhh risau hati org tua tuh...
huhuhuhu

nak nikah buat la cara baek...
InsyaAllah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...