Wednesday, May 4, 2011

Nak kahwin tapi guna cara kotor..

assalamualaikum u ol..

korang dah mandi ke belum ni..?
lebih baik cepat2 mandi ye..jangan lambat2..
ada tu tunggu maghrib baru la berebut2 masuk bilik air..
nanti ada pula yang berebut2 dengan syaitan..
ye la time azan baru la nak pergi mandi kan..huhu..

tadi KIC terbaca 1 artikel ni..
dari Berita Harian..tentang seorang lelaki ni nak kahwin, tapi guna cara kotor..
cara kotor yang macam mana pula tu ye..
dengan cara mengatakan dirinya di culik dan meminta wang tebusan dari tunangnya sendiri..
si lelaki ni terdesak sebab majlis kahwin nya dah makin hampir..
majlis mereka akan berlangsung akhir bulan ni..

ada ke patut dia sendiri menghantar mesej "tunang awak diculik dan berada dalam tangan saya... untuk menyelamatkannya tunggu arahan seterusnya" kepada tunangnya sendiri..
wang yang di minta tu bukannya sikit tapi RM47000..
 lepas tu mangsa iaitu tunangnya sendiri dapat SMS
yang menyuruh dia masukkan wang tadi ke dalam satu akaun seperti dikehendaki..
mangsa melaporkan kepada pihak polis dan suspek telah ditangkap..
ni semua sebab nak dapatkan perbelanjaan hantaran dengan cara mudah la ni..
akhirnya tertangkap juga..
aduiii..kalau ye pun terdesak jangan la guna taktik kotor..
benda macam ni kan boleh di bawa berbincang..
guna cara kotor untuk kahwin, tak berkat nanti..
kahwin ni bukan boleh buat main2..
tu la dia kalau tak bersedia dari segi mental dan fizikal..
kewangan tak kukuh pun susah juga kan..
tu yang jadi hal yang macam ni..
sama2 la kita renungkan ye...
kejadian macam ni pun leh jadi juga kan..ishhh3...

11 comments:

elinADNAN said...

jangan kawen la dengan org macam nih..eiii

..miss hana.. said...

hahaha...ader jgak guys mcm ni erk...
kalau xder duit cakap la xder duit ni buat mcm ni lak..malu seumur hidup~~kehkeh

Myung Dae said...

HAHAHA. Terdesak sangat lah tu. eeeuuuwwww, kesian die kan. HAHA

AiDa AzRyN said...

macam2 hal sekarang ni.. haish,,

Eyda Syahida said...

cerai cerai..!! HAHAH :p

niDa said...

Ya Allah, orang macam ni pun ada... reject!

miss.Addin said...

hoho panjang nya akal tunang dia tu :p

Cik Kamoo said...

sangap betul tunang dia!! sanggup menipu...lomkahwin dah menipu...esok2 tak tahu la

mary ann ;) said...

ada jugak orang macam nie..
kan dah kantoi, wat malu je..

sumaiyah mokhtar said...

zaman sekarang kn, apa yg belaku semuanye pelik2 haihhhhh

Rozuan Ismail said...

apa da,nak kahwin pon nak tipu.tak berkat la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...