Saturday, May 14, 2011

Untuk mu Raja Sehari..ehem2..!

assalamualaikum u ol..

sepatutnya semalam lagi KIC nak cerita tentang ni..
tapi disebabkan blogspot buat hal semuanya tergendala..
bukan KIC sorg je yg bengang..kawan2 yg lain pun sama juga..apa pun tak boleh..

KIC dah la bosan kat rumah..cuti dah la lama..apa lagi..
membesarkan badan je la ni kot..huhu..harap2 tak ada la..

semalam KIC tolong ayah..ni saja nak cerita..
buat pengetahuan korang..ayah KIC buat bisnes canopy..
ala, khemah2 orang kahwin tu la..
ala..bisnes2 biasa je..kat kampung je..
tapi alhamdulillah..rezeki tu ada je..
so macam biasa, kalau KIC cuti gamaknya kena tolong la..
tapi bukan KIC yang tolong pasang khemah tu..
aduiii..tak larat kot..tak kena dengan kudrat KIC ni haa..

KIC cuma tolong pasang langsir khemah..
ala..biasa la..sekarang ni mana ada yang nak pakai khemah kosong je..
mesti nak ada langsir yang lawa2..tu bab2 pasang langsir tu memang tugas KIC la..
susah juga sebenarnya..tapi dah biasa..ok je..

biasa hari jumaat memang dah kena prepare semua tu..
kena siapkan sebelum kenduri lagi..biasanya memang sampai ke malam la kerja KIC ni..
adik2 KIC yang lelaki memang tugas diaorang pasang khemah, 
dengan ayah KIC..wayering semua diaorang yang buat..

ini memang bisnes keluarga la sebab yang buat semua ni kami 1 keluarga..
mak,ayah,adik2 semua tau tugas masing2..ayah KIC memang tak upah orang lain pun..
sekarang ni macam2 warna langsir khemah..kadang2 yang pelik2 diaorang mintak..
sebelum ni macam2 gabungan warna, biru+ungu, oren+hijau, pink+silver..
macam2 la..yang semalam pasang warna hijau+merah..
mula2 pelik..tapi dah pasang nampak cantik pula..









ini lah hasil kerja KIC sekeluarga..=)


2 comments:

Rozuan Ismail said...

wah!ada bisnes family rupanya.ada nak cari pekerja sambilan x?huhu

cik diba said...

leh la tolong wat mcm ni kalau diba kawen nati yer...hehhee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...