Saturday, May 28, 2011

SEDIHNYA bila tak ada yang HARGAI..

assalamualaikum u ol..


hari minggu bakal tiba..
apa plan korang hujung2 minggu ni nanti..?
KIC pun belum ada plan apa2..
kadang2 plan last minit yang jadi..
yang di rancang belum tentu jadi..

korang sedih tak bila apa yang korang buat..tak ada sapa hargai..
penat2 buat something..tapi orang macam tak nampak je apa yang kita buat..
bila di ingat balik sedih kan..
kadang2 kita buat sesuatu tu bersungguh2..
dengan hasil titik peluh kita..
tapi tak ada sapa yang nak hargai.
rasa sedih dan penat kan..
kadang2 kita bukan nak apa2 pun..cuma hargai lah apa yang kita dah buat kan..
sekurang2nya ucapkan lah terima kasih..
bukan nak pujian setinggi gunung..

tapi bagi KIC..semua tu tak penting sangat..yang penting kita tau apa yang kita buat..
niatkan lah apa yang kita buat tu kerana Allah..
bukan kerana sapa2 atau pun untuk dapatkan habuan apa2..
kadang2 ada tu buat sesuatu..tapi untuk nama je..
biar orang sebut2 apa yang kita buat..
kadang2 kata2 pujian tu tak setimpal dengan apa yang kita buat..
orang lain yang bersusah payah..tapi orang lain yang dapat nama..
kan tak ok macam tu kan..
depan orang pijak semut pun tak mati..punya lah baik..
tapi belakang kita, duk ungkit2..
tak ikhlas namanya tu..
KIC selalu niatkan di hati ni..walau orang tak nampak apa yang kita buat..
tapi Allah tau..tu dah cukup lah..
Allah akan hargai apa yang kita buat..
walaupun orang disekeliling kita ni macam tak nampak je apa yang kita dah buat..


4 comments:

Miss Secreto De Amor said...

sbar ye KIC . . . manusia ni mmg , bnyak tol ragam nye . .hee :)

Wani said...

betul tu betul :)
buat sesuatu jangan kerana nak pujian ~

Sally Yatiey said...

nice entry :)
Manusia mmg macam tu :(

nini said...

tak pe...biar orang lain tak hargai....kita sendiri yang kena hargai hasil usaha kita =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...