Sunday, May 22, 2011

Keputusan Mentor 5 - sapa yang layak masuk AKHIR..?

assalamualaikum..


baru je lepas tengok Mentor..
memang layan gila la Mentor kali ni..
sebab empat2 protege memang terbaik la..saingan memang sengit..
masing2 berlumba2 untuk membuat persembahan terbaik..
ye la..nak masuk final kan..

untuk persembahan Salma..
U r Rock...!!!
kenapa KIC cakap macam tu?
sebab KIC suka persembahan kedua Salma..nyanyi lagu rock..berduet dengan Mohd Mentor4..
memang best la persembahan dia tadi..
lagipun KIC memag minat dengan nyanyian Salma ni..suara dia boleh jual..hebat..
juri awam telah memberikan 19/20 markah untuk Salma..
tak sangka pula..ingat juri awam akan bagi markah full..huhu..

untuk persembahan Shiha pula..
bagi KIC memang best..cuma untuk nyanyian etnik kreatif tu..
KIC macam ada dengar suara Dato' Siti..
tapi apa2 pun persembahan dia memang best la..
untuk persembahan kedua, Shiha berduet dengan Pija Mentor..best persembahan mereka..
juri awam telah memberikan Shiha 20/20 markah..

untuk persembahan Ratnah pula..
KIC tak nak banyak komen tentang persembahan dia ni..
sebab memang ok..cuma persembahan kedua dia kurang sikit la..
juri awam telah memberikan 20/20 markah untuk Ratnah..
markah penuh tu..

untuk persembahan Iqa pula..
KIC sangat suka persembahan dia yang pertama..
dia nyanyi lagu Awan Yang Terpilu..
suara dia memang hebat juga..
juri awam telah memberikan 20/20 markah untuk Iqa..


markah keseluruhan untuk separuh akhir pertama dan kedua:

Salma 
untuk separuh akhir pertama memperoleh 49 markah... 
separuh akhir kedua memperoleh  64 markah..
jumlahnya adalah 113 markah

Ratnah 
separuh akhir pertama memperoleh 42 markah.. 
separuh akhir kedua pula memperoleh 46 markah
 dan jumlahnya adalah 88 markah..

Shiha
separuh akhir pertama memperoleh 58 markah
separuh akhir kedua pula Shira memperoleh markah 61 
dan jumlahnya adalah 119 markah..

Iqa
separuh akhir pertama memperoleh 57 markah..
dan separuh akhir kedua pula memperoleh 69 markah
dan jumlahnya adalah 126 markah..

kalau tengok pada markah, yang layak masuk final dah tentu lah Iqa dan Shiha..
sebab hanya dua je peserta yang akan layak masuk ke final..
tapi Mentor 5 buat kejutan sebab nak masuk kan 3 orang peserta unuk final..
so Salma pun dapat la masuk final..
nasib baik..kalau tak dapat masuk sedih la KIC..huhu...=)


yang layak ke pusingan akhir
Iqa
Shiha
Salma


7 comments:

DiriKu said...

asal salma kurang ek?tadi tengok sikit je...huhhuhu XDD

zakiah ghani said...

terkejut salma dpt mrkah rendah semi1.. xsangka kot.. ngat dpt la range 60-80.. tp org xske salma msa ng mohd sbb mcm dy menjerit.. ika best.. pembetulan kic,shiha nynyi lagu noraniza idris bukan dato' ct.. salma nynyi lgu dato' ct.. hehe

zakiah ghani said...

kic.. pembetuln satu lg, iqa dpt 69 semi2 taw.. jum 126.. hehe =)

Nour Akmal said...

DiriKu :

tau tak pe..knp salma dpt markah sikit sgt ek..tak sangka la..

Nour Akmal said...

zakiah ghani :

thanks atas pembetulan tu..huhu

memang shiha nyanyi lagi noraniza idris..tapi mcm ade dgr suara dato siti dalam suara shiha tu..lenggok suara tu..

miss.Addin said...

masing masing best , semua ada suara yg fuh ! dashat . haha :)

YAYA AZURA said...

aik..ingatkan markah salam tertinggi..yaya tak sempat tengok persembahan salam+mohd ..ending pun tak sempat sebab tertido..hihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...