Tuesday, May 17, 2011

Zaman sekolah..best ke? ~Sayang Cikgu...!!!

assalamualaikum u ol..


KIC rasa belum terlambat lagi nak mengucapkan 
Selamat Hari Guru kepada semua pendidik di seluruh Malaysia ni..
tanpa guru siapa lah kita ni kan..
jasa guru tu tak ada nilainya..
separuh umur kita ni ada kaitan dengan guru..
sebab kalau kita dalam proses pembelajaran, mesti kita ada guru kan..
tak kira lah belajar apa pun..
guru pun kita anggap macam lilin yang menerangi hidup kita dengan ilmu yang mereka ajar..
tanpa jemu, tanpa memikirkan penat dan lelah..
tak bosan mengajar kita..
bukan senang nak jadi seorang pendidik ni..
perlukan kesabaran, pengorbanan dan macam2 lagi la..
sangat bermakna jasa guru tu kan..
Tanpa guru2, KIC tak kan sampai ke tahap ini..
dari sekolah tadika sampai la ke zaman Universiti..
tak terbilang berapa ramai guru yang mengajar KIC ni..
tak terhitung kesabaran dan pengorbanan mereka..
di kesempatan ini KIC nak ucapkan Selamat Hari Guru 
kepada cikgu2 yang pernah mengajar KIC 
dari zaman kecil2 dulu sampai la sekarang ni haa..mereka ini guru2 yang terbaik...=)
zaman sekolah2 dulu KIC tak akan lupakan..sangat2 best..

kat sini KIC nak senarai kan sekolah KIC dari dulu sampai la sekarang ni.. :

Tadika Kg Sg Buaya, Banting - 1993
Sek Kebangsaan Sg Buaya, Banting - 1994 -1999
Sek Agama Sg Buaya, Banting - 1994 - 1999
Sek Men Jugra, Banting - 2000 - 2004
Politeknik Shah Alam, Selangor - 2006 - 2008
Universiti Putra Malaysia, Serdang, Sel - 2009 - sekarang


Guru2 kat sini memang terbaik la..
dari sini la KIC menuntut ilmu..sampai la sekarang..
tanpa doa cikgu, mungkin KIC tak akan sampai ke tahap ini..
TERIMA KASIH, CIKGU...!!!


* teringat dulu kena rotan dengan cikgu, time zaman sekolah rendah dan menengah...huhu...=p


3 comments:

Rozuan Ismail said...

Selamat hari guru -)

zacky ~786~ said...

same la den.. teringat gak.. :) hehe..

Anonymous said...

teringat time form 5 kite kene rotan dgn guru besar.. yg paling best ko sorang je menangis. hehe...;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...